niedziela, 12 maja 2013

Przyciągnij uwagę odpowiednich klientów.

Każdy klient czy to obecny, potencjalny ma swoje oczekiwania, problemy i potrzeby. To co mamy do zaoferowania musi zaspokoić owe trzy rzeczy. Nasza oferta, a dokładnie wartość tego co oferujemy powinna być o wiele wyższa niż cena jaką klient będzie musiał zapłacić, jeśli podejmie decyzje o współpracy z nami.

Warto sprzedawać firmom które nie mają większych problemów, ponieważ takie firmy mają pieniądze na nowe produkty i usługi. Chętnie inwestują w rozwój samej firmy i ludzi, pracujących dla nich. Także celowanie w odpowiednie firmy gwarantuje zwiększenie sprzedaży. Prosta rada ale bardzo skuteczna.

Wiele firm bardzo się stara sprzedać swoje produkty takiej właśnie firmie i są gotowe poświęcić bardzo dużo aby zdobyć zamówienie. Jest prosty powód takiej determinacji i działania czasem nawet poniżej kosztów własnych. Firmy rozwijające się najczęściej szukają dostawców, którzy oferują produkty i usługi o dużej wartości. Sprzedaż za pierwszym razem poniżej kosztów może dać szanse udowodnienie jak cenne i wartościowe rzeczy firma nabyła dla siebie podejmując współprace właśnie z naszą firmą. Takie działanie może zaowocować tylko jednym - kolejnymi zamówieniami. Jeśli cena się zwiększy do standardowej klient nie powinien mieć pretensji ani sprawiać problemów. Tak się wydarzy tylko wtedy gdy to co sprzedajemy będzie warte wiele więcej nić cena na dokumencie. Stosowanie tej techniki sprawdza się przy przetargach i pozwala rozpocząć dłuższą współpracę z klientem.

Więc aby zwiększyć sprzedaż wystarczy umawiać się z odpowiednimi klientami. Pojawia się pytanie jak to zrobić…? Gdzie tacy klienci są i jak się z nimi skontaktować. Przeciętny człowiek każdego dnia jest „bombardowany” wieloma reklamami, które mają jedne przekaż. Kup! Jesteśmy już do tego przyzwyczajeni i jeśli ktoś nam coś nowego proponuje automatycznie się wyłączamy i nie skupiamy się na tym czy to jest dobre dla nas czy złe.

Dziś jako sprzedawca musisz nauczyć się przyciągnąć uwagę twojego rozmówcy tak aby skupił się na tym co masz do zaoferowania. To jest podstawa… Musisz być kreatywny i zmotywowany aby osiągnąć zamierzony cel. Będziesz miał szanse na to w czasie pierwszej rozmowy, której to celem jest umówienie się na spotkanie. Nigdy nie sprzedawaj przez telefon, a mów o tym co twój potencjalny klient otrzyma lub co pomogłoby mu osiągnąć jego cele. Używaj języka korzyści i rezultatów, które twój rozmówca otrzyma dzięki twojej ofercie. Pamiętaj aby rozmawiać z właściwą osobą to jest kluczowe.

Właściwa firma, właściwa osoba i właściwe przyciągnięcie uwagi gwarantuje spotkanie na którym będzie szansa przedstawić, jak twoje produkty i usługi dadzą klientowi to o czym mówiłeś.


Pozdrawiam

Krzysztof

PS. A kiedy będziesz już na spotkaniu przyda ci się sposób na zamknięcie sprzedaży. Kliknij tutaj by przeczytać więcej http://techniksprzedazy.blogspot.com/2013/05/zamykanie-sprzedazy-proste-pytanie-na.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz