piątek, 24 maja 2013

Pomysły dla potencjalnych klientów.


Przygotowując się do spotkania z potencjalnym klientem warto zgromadzić jak najwięcej informacji o jego działalności. Mam tu na myśli wszystko co możliwe. Dziś Internet jest kopalnią wiedzy, którą warto wykorzystać. Ludzie nie zdają sobie sprawy ile można wyczytać choćby z portali społecznościowych. Jeśli twój rozmówca prowadzi jakąś firmę dowiedź się, kim są jego klienci, na jakim rynku działa i czy obecnie realizuje jakieś projekty i co najważniejsze w którą stronę rozwija się jego biznes. Informacje o tym, że klient ma problemy finansowe są równie cenne jak te które pokazują, że twój potencjalny rozmówca dostał dużą dotacje z Unii Europejskiej.

W oparciu o tą wiedzę można dobrze przygotować się do spotkania. W swojej prezentacji można nawiązać do tego co klient robi, lub co osiągnął. Każdy lubi czuć się dowartościowany i doceniony za to co zrobił. Wszystko po to aby przy przedstawianiu swojej propozycji pokazać, jak klient może jeszcze bardziej rozwinąć to co dziś robi. Twój produkt czy usługa zapewne daje możliwość, oszczędzania, zarabiania, oszczędzania czasu, usprawniania procesów lub rozszerzenia oferty.

Jeśli wiesz czym twój rozmówca się zajmuje pokaż mu, że to co oferujesz daje szerokie możliwości. Jeśli masz gotowy pomysł, który się sprawdził i daje wymierne zyski przedstaw go. Bardzo często ludzie chodzą utartymi ścieżkami i nie szukają nowych rozwiązań. Często słyszymy, że to co się sprawdza od lat jest najlepsze, a zmiany są ryzykowne. To jest efekt przyzwyczajenia.

Twoim zadaniem jest przedstawić pomysł na poprawę sytuacji klienta w oparciu o to co masz do zaoferowania. Przedstaw jasno nowe rozwiązania, które są nowością i sprawdzają się dla wielu osób. Dziś zmiany prowadzą do poprawy sytuacji i zwiększenia zysków. Klient musi to poczuć. Jak już poczuje to musi czuć się bezpiecznie w 100%. Jeśli będzie czuł się bezpiecznie to obdarzy Cię zaufaniem, a to prowadzi do nawiązania współpracy. Dobrą praktyką jest zastosowanie następującej techniki.

Doskonale wiem jak Pan się czuje. Wielu klientów tak samo zareagowało pierwszym razem kiedy przedstawiłem im takie sposoby działania – rozwiązania. Jednak dziś wiele osób korzysta z naszych produktów/usług i są naszymi wiernymi klientami. Zmiany okazały się dobre. Jeśli dla tylu ludzi pomysł się sprawdził myślę, że i Panu przyniesie to zyski.


Zakończ to stwierdzenie pytaniem: Dlaczego miało by się to nie sprawdzić u Pana/Pani?


Dziś należy przedstawiać konkretne, sprawdzone i co ważne dające zyski pomysły. Klienci doceniają dobrze przygotowanych sprzedawców, którzy potrafią pomóc im rozwinąć biznes.

Pozdrawiam

Krzysztof

PS. Te artykuły powinny cię również zainteresować

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz